Universal Music

Music & Brands

Om oss

 

UNIVERSAL MUSIC & BRANDS FÖR SAMMAN VARUMÄRKEN MED ARTISTER, MUSIK OCH UNDERHÅLLNING. VI ÄR EN DEL AV ETT GLOBALT NÄTVERK OCH JOBBAR STRATEGISKT MED KONCEPTUTVECKLING, AMBASSADÖRSKAP OCH RÄCKVIDD.

 

KONTAKTA OSS:

JOHAN.MAJER@UMUSIC.COM
REBECCA.LIDH@UMUSIC.COM

H&M X DEPORTEES

Tillsammans med H&M’s kundklubb gjorde vi ett exklusivt event där 10 vinnare fick ta med sig en vän på en helkväll med Deportees som inkluderade mingel & goodiebags, förhandslyssning av hela det kommande albumet tillsammans med bandet som fanns på plats och berättade om arbetet och tankarna bakom varje låt, lättare middag och avslutningsvis VIP på Riche där releasefesten hölls. Detta är ett exempel på vilken typ av exklusiva showcase och event som är möjliga för företag att kunna ge sina kunder i samarbete med Universal Music & Brands.

 

MARSHALL PHONE LAUNCH

Marshall och Universal Music & Brands höll i början av hösten ett event på Berns i samband med lanseringen av Marshall’s första smartphone. På scen under kvällen fanns bl.a Teddybears, Slash från Guns n’ Roses, In Flames och Graveyard.

Tre

Under hösten 2014 gjorde 3 en kampanj tillsammans med fyra av våra artister: Linda Pira, Zara Larsson, Urban Cone och Albin.

 

PHILIPS X JOHNOSSI

Samarbetet med Philips resulterade i en konsert på Nalen med Johnossi, under namnet ”Live Fidelio Sound Obsessions”, premiärat via Philips och Universals mediekanaler.

Hot Shots on Tour

Tillsammans med Galliano satte vi upp Hot Shots on Tour, vilket var en turné i dubbel bemärkelse. Dels följde fotografen Fabian Wester med under Rebecca & Fionas alla Sverigespelningar sommaren 2014 och tog ”hot shots”. Dessutom fick fyra vinnare per spelning chansen att bli hämtad i bilen som visas ovan, träffa Rebecca & Fiona och se giget från scenen. Turnén avslutades med en vernissage i januari 2015 där besökarna fick chansen att titta på bilder från turnén och se den fotobok som blev slutprodukten av satsningen.

 

AVICII X YOU

Avicii X You skapades i samarbete mellan Universal Music, At Night Management och Ericsson, med kreativt stöd från House of Radon och Seventy.

Kampanjen inleddes med att Avicii, via sina sociala medier, meddelade fans världen över att de nu kunde vara med och skapa den kommande laten X You. Vem som helst fick ladda upp bidrag och Avicii valde i fem omgångar ut tre finalister utifrån vilka folket röstade fram det vinnande bidraget.
Initiativet blev en global framgång med närmare 13 000 uppladdade bidrag från 140 världen över.

Kampanjen genomfördes tillsammans med Ericsson för att påvisa hur The Networked Society kan föra människor samman världen över och hur konsumenten inte nödväntigtvis inte bara är mottagare av innehåll, utan även kan vara med och skapa. Kampanjen pågick under januari och februari 2013 och låten släpptes under Ericssons VD Hans Vestbergs tal på MWC i Barcelona.

Kampanjen har belönats med Guldägg samt vunnit Shorty-, Omusic- och Lovie Awards.

Viking Line

Tillsammans med Viking Line anordnar vi konceptkryssningar. Samarbetet ger oss en möjlighet att få en ny arena att synas på samtidigt som Viking Line får chansen att tilltala en målgrupp som de annars har problem att nå.

Hittills har vi arrangerat fyra avgångar, 2 Redline-kryssningar och 2 Digster-kryssningar.

Nästa Redline-kryssning sker den 28:e december med flera av de största hip-hop artisterna i Sverige just nu: Linda Pira, Labyrint, Dani M, Gee Dixon, Amsie Brown och Stor.