Projektledare till Events & Brands på United Stage
Universal Music Group är Sveriges och världens största och ledande musikbolag – ett hem för artister, låtskrivare, innovatörer och entreprenörer. Som ledande musikbolag, förlag, turnéproducent och artistagentur har vi ett ansvar att förbättra musikbranschen, vi vågar och vi utmanar föråldrade strukturer. Vi har en stark passion för musik, ett genuint intresse av att möta och lyfta människor med olika bakgrunder som har en förkärlek till förändring. Tillsammans skapar och förändrar vi musiken och framtidens historia. Universal Music Group Sverige består av bolagen Universal Music, Universal Music Publishing och United Stage.
United Stage är Skandinaviens ledande turnéproducent och artistagentur för dagens och morgondagens stjärnor. United Stage i Sverige, Norge och Danmark representerar över 300 artister och vi jobbar med fler än 5 000 konserter per år. Vi producerar turnéer med allt från debutanter och små spelningar, till arenaturnéer med några av Sveriges största artister som t.ex. Lars Winnerbäck, Melissa Horn, Hov1 och många, många fler.
Är du vår nya Projektledare på Events & Brands avdelningen?
Affärsområdet Events & Brands söker nu en dynamisk och välorganiserad Projektledare för att leverera högklassiga events och partnersamarbeten, såväl interna som externa. Det blir ditt ansvarsområde att på ett effektivt sätt planera, genomföra och utvärdera dessa events.
Som projektledare har du en nyckelroll i att säkerställa kvalitén i våra projekt och samtidigt värna om våra kundrelationer. Rollen innefattar mycket eget ansvar, där du i samråd med Head of Events & Brands, har befogenhet att driva och utveckla projekt inom satta budgetramar. Du är även delaktig i att ta fram nya koncept. Den här rollen innebär en del sena kvällar och resor.
Ansvarsområden:
- Utveckla och implementera omfattande projektplaner, inklusive omfattning, mål, tidslinjer och resurser.
- Genomföra events både externa såsom releasevents och showcases samt interna såsom kickoffer, personalfester och artistmingel.
- Projektleda och genomföra nöjeskoncept för våra avtalskunder.
- Projektleda och genomföra partneraktiviteter eller partnership-aktiveringar i samband med större evenemang, konserter eller festivaler.
- Se till att alla leveranser och deadlines följs konsekvent.
- Övervaka projektutvecklingen och göra nödvändiga justeringar för att hålla projektet på rätt spår.
- Hantera projektbudgetar och tillhandahålla korrekta resultat- och resultatuppskattningar.
- Fakturahantering, kvittoredovisning och avräkningar för avdelningen och projekten.
- Kontinuerligt övervaka och utvärdera ägda projekt, både internt och externt, med team, kunder och närmsta chef.
- Bidra till att utveckla de event och brandsamarbeten som avdelningen producerar och kontrakterar.
- Aktivt bidra till att behålla- och få in nya kunder till partnership-samarbeten.
- Främja en samarbetsmiljö och stödja professionell utveckling.
För att lyckas i den här rollen behöver du:
- Minst tre års dokumenterad erfarenhet av projektledning på heltid.
- Stark kommunikationsförmåga.
- Utmärkt organisations- och tidshanteringsförmåga.
- Förmåga att hantera budgetar och ge korrekta ekonomiska uppskattningar.
- Mycket goda kunskaper i Excel.
- Mycket goda kunskaper i hantering av presentationsprogram (såsom t.ex. PowerPoint eller Keynote)
- Vara en självgående person med stort eget driv.
- Dokumenterad erfarenhet som eventplanerare eller från reklambyrå är meriterande.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med en inledande provanställning på sex månader. Du rapporterar till Head of Events & Brands och kontoret är centralt beläget på Södermalm i Stockholm.
Tillträde sker i augusti. Skicka in din ansökan med CV och personligt brev snarast till jobb@unitedstage.se då vi intervjuar löpande.
Vi ser fram emot din ansökan!