Universal Music

Nyheter

Content Creator (Design/Video)

Om tjänsten
Detta är en fast heltidstjänst och du är baserad i Stockholm, på Universal Musics huvudkontor.

Arbetsbeskrivning
I rollen som content creator kommer du primärt att arbeta med framtagande av visuellt material och innehåll till våra artisters kanaler. Detta inkluderar både foto, design- och videomaterial. Exempel på arbetsuppgifter är allt från att producera enklare videoproduktioner till banners och gif:ar. Förutom att du levererar viktiga assets på löpande band, ser du till att dessa håller god kvalitet. Med andra ord ser vi dig som en one stop shop när det kommer till att göra ut enklare design och video. Du kommer att arbeta i ett team av både kreatörer och art directors och vara en del av produktionsavdelningen på Creative Labs.

Vem är du?
Du är lite av en swiss army knife som alltid vill lära dig nya saker och testa nya tekniker. Detta innebär att du enkelt hoppar mellan design-, videoredigerings- och animationsprogram. Vi ser helst att du även kan hantera en videokamera/fotokamera. Du är lösningsorienterad och trivs i ett högt produktionstempo.

Övriga krav
Vi ser gärna att du har någon form av utbildning när det kommer till design eller övergripande mediaproduktion eller kompletterar med ett starkt intresse och passion för hantverket.

Universal Music’s award winning in-house agency Creative Labs is looking for a senior designer

If you love music and feel that artists visual identities could be much stronger than they are today we might just have the perfect job for you. We are looking for a senior designer to join our team that creates strong visual experiences through design, typography and photography. Your mission is to push the boundaries for how music is communicated globally both today and in the future.

This means that no brief will ever be about a new online casino or the next iPhone killer. One of the many benefits of working for us!

Is this you?

  • You jump effortlessly between physical and digital design, combining the two to create strong visual identities that tell a story.
  • You pay great attention to details and work tactically to nurture and develop our artists visions and goals.
  • Your interest in photography is a great compliment to your design and typography skills.
  • You are no stranger to working with your hands; paper, cutters and paint are all great sources of inspiration.
  • You have no problem working both big and small projects and can juggle several at the same time.
  • You have great social skills and love working in a creative team.

Qualifications:

  • 3 years of relevant experience.
  • Good eye for typography.
  • Experienced in Photoshop, Illustrator and InDesign.
  • Can work both digitally and with print.
  • Several years of experience with branding and visual identities.
  • Great team player.
  • Great at explaining and pitching your ideas.
  • Fluent in spoken and written English.